Be a senser

Sen·ser de; m, v, -s voelt zijn omgeving met alle zintuigen. 

En dat is precies wat ik gedaan heb. Een plek waar ik nog nooit geweest was werd het doelwit: de Coffee Company aan de Vismarkt in Utrecht. Gewapend met camera, telefoon, notitieblok, twee pennen, laptop en een open mind stapte ik een beetje onzeker het koffiehuis binnen. Toegevend dat ik nog nooit in mijn eentje buitenshuis koffie heb gedronken moet ik zeggen dat dit daten met mezelf (ook wel ‘masturdating’ genoemd) mij nieuwe inzichten heeft gegeven.

Over The Coffee Company
Bij The Coffee Company is koffie maken een ambacht. Een ambacht ontdaan van het stoffige imago, met jong en eigenwijs personeel, een  fijne soundtrack en een strakke, stoere winkelinrichting. Tevens is de Coffee Company uitermate geschikte werkplek voor flexwerkers waar je bij elke bestelling een uur gratis internet krijgt.

Van begin tot eind
Stiekem gluurde ik van tevoren naar binnen om te checken of de ruimte vrij was van overvallers, terroristen en andere boeven. Eigenlijk was ik natuurlijk gewoon onzeker. Vol quasi-zelfvertrouwen liep ik cool en rustig naar de toonbank toe waar ik een cappuccino bestelde terwijl ik ondertussen de ruimte scande met mijn laserogen naar een geschikte plek waar ik de boel kon gaan observeren. Opvallend gegeven was dat er voornamelijk studenten zaten te werken. Alleen of in gezelschap. De dame achter de toonbank vroeg me of ik gratis WiFi wilde, waarna er onderaan mijn betalingsbonnetje een gebruikersnaam en wachtwoord pronkte waarmee ik een uur lang gratis toegang tot internet zou hebben. Dus daar ging ik dan met mijn cappuccinootje. Ik  veroverde een plekje aan een grote, lange tafel waar meerdere studenten zich gevestigd hadden, waar zich nog twee lege stoelen bevonden en waar genoeg ruimte was om mijn 15 inch laptop op tafel te planten. Eenmaal geïnstalleerd ging ik mij gedragen als een echte senser: mijn zintuigen optimaliseren voor een haarfijne registratie van mijn omgeving en vooral alles opkrabbelen. Met een zelfvoldaan gevoel verliet ik twee uur later de Coffee Company. Ik voel een nieuwe favoriete werkplek opkomen. De open, ontspannen sfeer werkt erg prettig en geheel perplex was ik van het feit dat ik geen moment in mijn leven kan herinneren dat ik twee uur lang zó productief ben geweest. Oké, dat is misschien niet helemaal waar. Maar doorwerken deed ik wel. Met af en toe een kort praatje met je buurman of -vrouw tussendoor leer je nieuwe mensen kennen en motiveer je elkaar. Ondertussen bleef ik natuurlijk gretig alle zintuigen in de gaten houden waarvan hieronder het resultaat te zien is.

Wat mijn oren registreerden:

Wat mijn handen registreerden:

Wat mijn neus registreerde:

Wat mijn ogen registreerden:

Een gedachte over “Be a senser

  1. Pingback: Zintuiglijke scherpzinnigheid « KOFFIEDICK

Geef een reactie

