Pop-Up Generation

Ben jij er een? Ik wel. Een rasechte, onvervalste Pop-Upper pur sang. Ik werd even glashelder met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik mij afgelopen week waande in het walhalla van de Pop-Up Generation: de expositie in het MOTI ontwikkelt door Lideweij Edelkoort. Want hoe eenvoudig is het om continu te switchen tussen scherm, real life, 2D en 3D? Voor mij voelt dit zo natuurlijk als ademhalen. In tegenstelling tot andere generaties. Jonge kunstenaars en designers werden ingeschakeld om de laatste ontwikkelingen op het gebied van design, mode, kunst, fotografie en architectuur in kaart te brengen.


'chair / chair' by eric ku

“Genesteld in het tussengebied wordt een nieuwe tijd met nieuw werk voorbereid; artistieke en elastieke uitspraken die zonder twijfel in beweging zijn tussen alle disciplines en alle dimensies.”

De dynamiek van het Pop-Up fenomeen is weerspiegeld in de tentoonstelling. Bezoekers ervaren 3D geprinte stoelen, magische boeken, motoriek-verstorende huisjes, multi-media installaties en levensgrote fluffy champignons.

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

